torsdag 27 oktober 2011

Framåt i snabb takt!

Idag har Martin varit på besök i huset under sin lunch - själv har jag legat o sovit efter nattarbete! Får nöja mig med bilder men tur att jag får se framgången fotovägen iallafall!
Nu går det verkligen framåt i snabb takt och det är lite svårt att fatta att vi faktiskt ska bo i huset om mindre än två månader!


Idag har dimman legat tjöck över berget och resten av Skåne men man kan iallafall se att taket är lagt! Visst lyser det upp med det tegelfärgade taket!?



Man ser det inte riktigt på denna bilden men det har börjat grävas lite bortanför vår tomt. Ytterligare två tomter är sålda men vi vet ännu inte vad för slags hus som kommer att byggas - ryktas att det är någon form av sk. energihus. Nyfikna är vi allt!



Inomhus är målarna i full gång! Stor skillnad nu när väggarna är vitmålade. Den lilla väggen som avskärmar köket från resten av rummet kommer att få en fondtapet. Den är jag verkligen nyfiken på att se uppsatt - var allt lite tveksam när vi (=jag!) bestämde att det inte bara skulle vara målat vitt där också!



Vardagsrummet från andra hållet.








Duktige noggranne målaren sätter tapet i ett av de mindre sovrummen - eller kanske det blir arbetsrum/kontor där.
Våra tapeter är sk. easy up-tapeter och vi slipper överlappning av våderna eftersom de sätts kant i kant.
De flesta tapeterna kommer från Eco-tapeter, denna är dock från Boråstapeter.




Längtar också efter att få se kaminen monterad istället för som nu ett tapetbord vid den väggen!











En del golvläggning har också hunnits med.
Golven är ekparkett från norska Boen. Det är lackat med ultramatt lack och jag är inte människa att skilja det från ett oljat golv!
Valde det för att vi gillar oljade golv men behöver ett motståndskraftigt golv som tål katter som rivstartar!





Slutligen en kik in i det större badrummet. Här är tätskiktet påbörjat och lådan som kommer att innehålla vattenledningar och inbygda toa'an växer också fram. Hade en sådan låda i förra huset också och gillar förvaringsytan som blir på ovansidan för t.ex. en o annan parfymflaska ;-)

2 kommentarer:

  1. Härligt när det börjar gå framåt, nu kommer det att gå jättefort mot slutet! Skall bli spännande att se färdigt resultat!
    Trevlig helg!
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej! Du gissade rätt, vann 2 biljetter till mig och min dotter på onsdag. Ibland ska man ha tur! Älskar ljusinsläppet som blir när man bygger funkis som ni gör. Ni kommer att få ett fantastiskt härligt rum där!! Ha en trevlig söndag!

    SvaraRadera