måndag 14 november 2011

Fogfärg!

Idag är klinkern lagd i köket och nu kommer det att gå undan med kakel och klinker i övriga utrymmen där det skall läggas/sättas! Vår kaklare vill ha besked under morgondagen om vilka färger det skall vara på dom olika fogarna. Hjälp...nu blir jag så där ambivalent igen! Kollade på Svenska Kakel´s hemsida och upptäckte att det finns så där 1 miljon olika färger och nyanser att välja mellan!Där det är mörgrå klinker får det väl vara grå fog....tror jag - men vilken nyans? I det stora badrummet är golv och ena väggen i mörkare brunmelerad och övriga väggar beige - samtliga plattor är matta. Där borde det väl vara nån fogfärg åt beige - eller?
I det mindra badrummet blir väggarna kaklade med blanka vita plattor och golvet mörkgrått, nästan svart....kanske nån ljusgrå fog funkar där?
Nä, det blir till att åka till kakelfirman tidigt imorgon och rådgöra och kika hos dem!



En glad överraskning fick vi (eller rättare sagt jag!) idag! Fick veta att städning ingår, inkl. fönsterputs innan vi flyttar in! Har förstått att det inte är så hos alla byggföretag utan man får fixa det själv. Givetvis fattar jag att någonstans bland alla fakturor vi betalar så finns det inbakat så det är inget vi bjuds på - men glad blev jag i allafall över att slippa städa både "hyreshuset" vi ska lämna och det nya!

Flyttbilen är bokad till 27/12! Anlitar samma firma som när vi flyttade till "hyreshuset" i juli. Vi var mycket nöjda med dem och det kändes lite kul att dom mindes oss när jag ringde!
Skulle ju beställa soptunnor idag också men upptäckte att i kommunen dit vi flyttar finns det flera olika storlekar och kombinationer av kärl så jag fick konsultera maken först. Ringer och beställer i morgon istället.

1 kommentar:

  1. Det där med fogar är svårt. Ljusa fogar tycker jag generellt snyggare men mörka fogar är mycket mer praktiskt. Särskilt i anslutning till duschen, där fogarna väldigt snabbt blir missfärgade/skitiga då fog suger åt sig. Lycka till med valet! kram Helena

    SvaraRadera