tisdag 30 augusti 2011

Mycket händer - och snabbt!

I lördags var vi hos Gränsbygden och beställde alla vitvaror. På vägen hem körde vi till tomten och kunde beundra plattan som var gjuten sedan några dagar - såg fint ut!



Så igår morse var det dags - huset kom! Redan klockan sju på morgonen var 2 stora långtradare på plats från Vimmerby med vårat hus! Och sedan tog en hel dags tufft arbete vid för våra byggare - till långt in på kvällen! Vid luchtid var vi uppe och kikade - Martin tog en lång paus från sitt arbete och jag passade på innan jag skulle vidare till jobbet. Efter jobbet var Martin där igen och då hade det hänt ytterligare mycket med monteringen. Så snabbt det går!














Extra nöjd är jag med entrén som är klädd med cederträ - hoppas och tror att det blir fint tillsammans med den riktigt mörkgrå färg som huset för övrigt kommer att få.






Rejäl takhöjd får vi i den höga delen!





Ska bli spännande att få se huset med tak på - Martin ska upp och fota på lunchen idag. Jag får vänta och se bilder när jag kommer från jobbet sent i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar